Βουδαπέστη και Μπρατισλάβα: 2 top προορισμοί για διακοπές

Πέρσυ τέτοια εποχή περίπου και πριν καταταγούμε με τρεις πολύ καλούς μου φίλους αποφασίσαμε να πάμε διακοπές. Δύο βασικοί παράγοντες για την επιλογή της τοποθεσίας ήταν ότι θέλαμε οπωσδήποτε εξωτερικό και δεν θέλαμε να “ανοιχτούμε” πολύ οικονομικά.

Οπότε η έρευνα μας ξεκίνησε αρχικά από την εύρεση οικονομικών εισητηρίων. “Σερφάροντας” σε γνωστή αεροπορική εταιρεία είδαμε ότι τα εισιτήρια για Βουδαπέστη ήταν αρκετά φθηνά για ένα διάστημα πέντε ημερών. Επιλέξαμε, όμως, να μπερδέψουμε τα πράγματα λίγο παραπάνω. Επειδή μας φάνηκε ότι ήταν υπερβολικός ο χρόνος να κάτσουμε πέντε μέρες στη Βουδαπέστη πήραμε την απόφαση να περάσουμε το μισό μας χρόνο σε μια κοντινή πόλη διπλανής χώρας, την Μπρατισλάβα. Οπότε έχουμε και λέμε, δύο πόλεις από δύο διαφορετικές χώρες σε πέντε μόλις μέρες.

Day 1
Φτάνοντας στην πόλη, απογοητευτήκαμε προσωρινά επειδή έβρεχε. Για καλή μας τύχη, το δωμάτιο που είχαμε επιλέξει ήταν σε μια από τις πιο πολυσύχναστες οδούς της πόλης, γεμάτη μαγαζιά, εστιατόρια και καφετέριες. Αφού αφήσαμε τα πράγματα μας και φάγαμε κάτι στα πρόχειρα έπρεπε να επιλέξουμε που θα διασκεδάσουμε το πρώτο βράδυ. Στη μεριά της Πέστης και όχι πολύ μακριά μας, υπάρχει ένα διάσημο κλαμπ που στεγάζεται σε ένα κτίριο ερείπιο. Λέγεται INSTANT και το ιδιαίτερο του χαρακτηριστικό είναι πως είναι 8+2 διαφορετικά κλαμπ μαζί. Οχτώ διαφορετικοί εσωτερικοί χώροι με διαφορετική μουσική, ξεχωριστό μπαρ και προσωπικό, καθώς επίσης και δύο ανοιχτών αυλών-μπαρ που ήταν αυτόνομα.

Day 2-3
Οι δύο επόμενες μέρες ήταν και πιο γεμάτες επειδή την πρώτη μέρα φτάσαμε απόγευμα στην πόλη. Φυσικά και μας “έφαγε” το περπάτημα, εξερευνώντας την πόλη.
Χαρακτηριστικά είχαμε την ευκαιρία να δούμε και να περπατήσουμε σε πολύ όμορφα μέρη. Αρχικά, διασχίσαμε την αλυσιδωτή γέφυρα που ενώνει Βούδα με Πέστη και θαυμάσαμε το Δούναβη σε όλο του το μεγαλείο. Μεγάλο μέρος της εξερεύνησης μας, έγινε από τη μεριά της Βούδας καθώς εκεί υπάρχει το μεγαλύτερο τουριστικό ενδιαφέρον.
Το Κάστρο της Βούδας, ο Προμαχώνας των Ψαράδων και ο Ρωμαιοκαθολικός Ναός του Ματθαίου δεσπόζουν. Αυτό όμως που μας τράβηξε την προσοχή καθώς ήμαστε στα ψηλά τείχη του κάστρου ήταν το κτίριο του Ουγγρικού Κοινοβουλίου στην αντίπερα όχθη. Αποφασίσαμε αυτό το αριστούργημα Νεογοτθικής αρχιτεκτονικής να το δούμε φωτισμένο και το βράδυ. Άλλα σημαντικά αξιοθέατα που είχαμε την τύχη να δούμε είναι η πλατεία των Ηρώων ( φοβερή ), τα διάσημα λουτρά Σέτσενι και η βασιλική του Αγίου Στεφάνου.

Day 4-5 Μπρατισλάβα
Γυρνώντας στην Ελλάδα κατάλαβα πως θα ήθελα ακόμα λίγες μέρες και στις δύο πόλεις ώστε να τις “χορτάσω”, όπως νομίζω συμβαίνει άλλωστε με όλους πού πηγαίνουν διακοπές. Είχαμε την τύχη να είμαστε στην Μπρατισλάβα την μέρα του Halloween, και είδαμε μια σχετικά μικρή πόλη πολύ ζωντανή γεμάτη κόσμο να χορεύει στους δρόμους. Το πιο σημαντικό μέρος από την επίσκεψη μας εκεί, για εμένα ήταν το πανέμορφο κάστρο ( το οποίο άνετα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για ταινία του Χόλιγουντ).
Γυρνώντας περισσότερο την πόλη είχαμε την ευκαιρία να ανέβουμε στο UFO Observation Deck, μια εξέδρα πολύ ψηλά με εξαιρετική θέα και ένα αρκετά όμορφο καφέ στο εσωτερικό της. Είδαμε επίσης την εκκλησία της Αγίας Ελισάβετ, την κεντρική πλατεία και το Παλάτι του Αρχιεπισκόπου. Όμως ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε ένα μνημείο όχι πολύ μακριά από το κάστρο. Το Σλαβιν, ένα μνημείο αφιερωμένο στους Ρώσους πεσόντες που ελευθέρωσαν την πόλη από τους ναζί.

Γράφω τόση ώρα και μετανιώνω που δεν πήγα σε περισσότερα μέρη, αλλά κοιτάζοντας τις φωτογραφίες μένω ευχαριστημένος. Προσωπικά ήταν το πρώτο μου ταξίδι στο εξωτερικό και έμεινα πολύ ικανοποιημένος από όλη την εμπειρία. Ήθελα να επισκεφθώ νέα και όμορφα μέρη και το έκανα, δεν έδωσα βάση στις τοπικές κουζίνες και κράτησα το μπάτζετ μου σε χαμηλά επίπεδα. Θα μπορούσα σίγουρα να επισκεφθώ λίγα περισσότερα μέρη για τα οποία είχα διαβάσει αλλά δεν πρόλαβα. Ελπίζω ότι θα μου δωθεί η ευκαιρία να κάνω και άλλα ταξίδια στο μέλλον και να μπορέσω να μοιραστώ πολύ περισσότερα από τις εμπειρίες μου.